Amerykański gigant technologiczny nowym najemcą Skylinerafot. Jakub Zazula

Amerykański gigant technologiczny nowym najemcą Skylinera

Orzech
Orzech
REKLAMA

Flagowy biurowiec Grupy Karimpol, warszawski Skyliner, zyskał ostatnio nowego najemcę. Do wieżowca przy Rondzie Daszyńskiego wprowadzi się Xperi, amerykański gigant technologiczny. W Skylinerze firma zajmie blisko 3 000 mkw. powierzchni.

Xperi to wiodący amerykański dostawca oprogramowania dla elektroniki użytkowej, nowoczesnych samochodów oraz platform do oglądania filmów i programów online. W nowym biurze pracować będą pracownicy tworzący produkty takich marek jak TiVo, HD Radio, DTS, IMAX Enhanced i Vewd. Grupa zajmie piąte i szóste piętro Skylinera, w sumie prawie 3 000 mkw. powierzchni. Do biurowca na Woli Xperi przeniesie się z Mokotowa.

– Liczymy na to, że lokalizacja nowego biura w Skylinerze zwiększy komfort pracy naszych inżynierów oraz przyciągnie do nas kolejnych wybitnych specjalistów z branży. Nasi obecni i przyszli pracownicy skorzystają na przeprowadzce do żywego serca dzielnicy biznesowej Warszawy, łatwo dostępnego wieloma środkami transportu publicznego, ale także będą mieć do swojej dyspozycji rozwiązania biurowe najwyższej jakości – mówi Sebastian Baberowski, Vice President i Country Manager w Xperi Corporation.

– Cieszymy się, że Xperi dołącza do rodziny najemców Skylinera i z radością podejmiemy wyzwanie stworzenia dla ich zespołu możliwie najlepszego środowiska pracy. Koncentrujemy się na dostarczaniu rozwiązań charakteryzujących się wysoką jakością i nowoczesnym designem. Wprowadziliśmy w naszym budynku wiele ekologicznych innowacji, na których wszyscy korzystamy – minimalizujemy nasz ślad węglowy, jednocześnie obniżając koszty operacyjne dla naszych najemców. Dodatkowo rozbudowa kompleksu Skyliner o drugą wieżę pozwoli naszym najemcom rozwijać swoje biznesy, niezależnie od preferowanego modelu biura – informuje Szymon Zduńczyk, członek zarządu i dyrektor zarządzający w Karimpol Polska.

Najemcę w procesie transakcyjnym reprezentowała firma JLL, natomiast CBRE działała w imieniu właściciela budynku.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

O kompleksie Skyliner:

REKLAMA

Skyliner oferuje 49 000 mkw. powierzchni do wynajęcia na 42 piętrach. Część z nich zajmują lokale usługowo-handlowe, restauracje oraz pięciokondygnacyjny parking podziemny. Na 165 m wysokości położone jest dwupoziomowe centrum konferencyjno-eventowe LookUp z niezwykłymi widokami na panoramę Warszawy.

Skyliner posiada najwyższe w Polsce, aż 16-metrowe lobby biurowe. Budynek jest wyposażony w najnowsze technologie, m.in. 21 szybkich wind (o prędkości do 7 m/s) z inteligentnym systemem obsługi bezdotykowej, aplikację budynkową SkylinerApp, która m.in. zastępuje tradycyjne karty kontroli dostępu oraz daje możliwość zdalnej rezerwacji biurek, sal oraz miejsc parkingowych.

Skyliner posiada certyfikat BREEAM na poziomie Excellent i jest zasilany w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Materiały prasowe
Materiały prasowe

Skyliner II już w budowie

W lutym 2024 r. rozpoczęła się budowa drugiej fazy kompleksu przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie. Skyliner II będzie mieć 130 metrów wysokości, 28 kondygnacji i 24 000 mkw. powierzchni do wynajmu. Większość przestrzeni użytkowej – 23 000 mkw. – zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe na parterze budynku zajmą blisko 1 000 mkw. Standardowa powierzchnia piętra biurowego wyniesie około 1 300 mkw. Na najwyższych piętrach budynku powstaną ogólnodostępne tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw. Głównym wykonawcą inwestycji jest Warbud S.A., a za projekt architektoniczny odpowiada APA Wojciechowski Architekci.

APA Wojciechowski Architekci
APA Wojciechowski Architekci

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Powierzchnie biurowe w Skyliner

Skyliner

Dostępna powierzchnia: 3289 m2
  • status budynku: gotowy
  • dostępność: Od zaraz
  • klasa budynku: A
  • certyfikat: BREEAM - Excellent
  • współczynnik powierzchni wspólnych: 0.00
  • czynsz wywoławczy: 20.00 EUR
  • minimalny okres najmu (w latach): 5
  • współczynnik miejsc parkingowych: 1/130.0
  • kontrola dostępu
  • klimatyzacja
  • monitoring
  • podłoga techniczna
  • ochrona
  • czujniki dymu
  • podwieszany sufit
  • dwa źródła zasilania
  • wentylacja